Праверачны тэст па беларускай мове
Праверачны тэст па беларускай мове
Частка А
А 1. Адзначце правільна затранскрыбіраваныя
словы.
1) Перад хатай - [п„эрат хатай];
2) Падлеткі - [патл‟этк‟і];
3) Распісаць - [рас‟п‟ісац‟];
4) Кліент - [к‟л‟ійэнт];
5) Адцадзіць - [аццадз‟іц‟].
А 2. Адзначце словы, у якіх вымаўляецца
падоўжаны гук [ц]:
1) Смецце;
2) Адцадзіць;
3) Дваццаты;
4) Адценне;
5) На кладцы.
А 3. Адзначце словы, у якіх пішацца - ў - :
1) Андэгра…нд;
2) Брантаза…р;
3) Кансілі…м;
4) А…тсайдэр;
5) Магутнае “ура”.
А 4. Адзначце словы, у якіх пішацца мяккі
знак:
1) Хатын…скі;
2) Па шчырас…ці;
3) Кімс…ці;
4) Студзен…скі;
5) Вас…мю.
А 5. Адзначце словы, якія пішуцца з вялікай
літары:
1) Садружнасць /Н, н/езалежных /Дз, дз/яржаў;
2) Казімір /Ч,ч/ацвѐрты Ягелончык;
3) /П, п/аўночная Асеція;
4) племя /К,к/рывічы;
5) /Д, д/экан факультэта.
А 6. Адзначце словы, якія пішуцца разам:
1) Паў / лімона;
2) Па / роўну;
3) Па / латыні;
4) Па / асобку;
5) Як / раз.
А 7. Адзначце няправільна напісаныя
прыметнікі:
1) Купалаўская прэмія;
2) Валодзін бацька;
3) мініацюрны набор;
4) Гродзеньскі раѐн;
5) нарвескія лясы.
А 8. Адзначце няправільна напісаныя лічэбнікі:
1) восемсот;
2) шасцісотгодздзе;
3) сямідзесяццюпяццю;
4) пад дзвюмя ліпамі;
5) пяцярымі кацянятамі.
А 9. Адзначце дзеясловы, якія не маюць формаў
цяперашняга часу:
1) смяяцца;
2) рвецца;
3) імкнуцца;
4) запісаць;
5) схапіць.
А 10. Адзначце словы, у саставе якіх няма
канчаткаў:
1) далѐкая;
2) выразаюць;
3) дзень;
4) прыгожа;
5) маляваць;
А 11. Адзначце словазлучэнні, дзе часціца не
пішацца асобна:
1) /не/ вымытае курсантамі памяшканне;
2) стаяць /не/ высока, а нізка;
3) /не/ дамовіўшыся пра сустрэчу;
4) /не/ спаленае пілаванне;
5) папярэдзілі /не/ кага.
А 12. Адзначце словазлучэнні, у якіх
падкрэслены галоўныя словы:
1) чатыры дзяўчынкі;
2) у пятнаццатым стагоддзі;
3) без дваццаці старонак;
4) да мільѐна рублѐў;
5) на пяці пальцах.
А 13. Адзначце прыказкі, дзе прапушчаны
працяжнік:
1) Запас есці не просіць.
2) Не печ корміць а рукі.
3) Гаспадарку весці не кашу есці.
4) Хто не дбае той нічога не мае.
5) Хмары не будзе гром не ўдарыць.
А 14. Адзначце лічбы, на месцы якіх павінны
быць знакі прыпынку:
Нерухома стаяў густы (1) амярцвелы лес (2)
шчыльна прытуліўшы верхавіны
да верхавін (3) пераплѐўшы галіны. Ні звер, ні
чалавек (4) не парушалі яго
ранішняга спакою. Толькі дзесь (4) у гушчары
суха палукваў мароз(5)
пераскокваючы з дрэва на дрэва. Працяты
марозам (6) снег хрустка рыпеў
пад нагамі дзеда Талаша і Мартына Рыля.
(Я.Колас)
А 15. Адзначце, у якіх радках з верша Якуба
Коласа “Слова” не хапае косак:
1. Слова – радасць, слова – чары,
2. Вобраз вечна юных вѐсен,
3. Ёсць ты ўсюды: у сонца у хмары,
4. Ты глядзіш праз неба просінь.
5. Лашчыш слых мой слова ззянне,
6. Атуляеш сэрца ласкай,
7. Ноч і вечар, дзень, світанне,
8. Абняло ты слова-краска.
Частка В
В 1. Устанавіце адпаведнасць паміж пропускамі
ў словах і літарамі, якія
неабходна ўставіць:
А) Ні..чымная вячэра 1) літара с
Б) Неаб‟е..джаны конь 2) літара ш
В) Палоль..чык градаў 3) літара ж
Г) Цера..палосіца 4) літара з
Д) Парэ..це хлеба 5) літара шч
В 2. Адзначце назоўнік, у спалучэнні з якім
назоўнікам прыметнік ціхі
заўсѐды будзе пісацца з вялікай літары:
1) ветрык;
2) акіян;
3) хлопчык;
4) голас;
5) натоўп.
В 3. Выберыце патрэбныя прыметнікі і запішыце
з прапанаванымі
назоўнікамі:
1) каўнер (вавѐрчын, вавѐркавы);
2) лыжы (Валодзевы, Валодзіны);
3) неба (зорчатае, зорнае).
В 4. Замяніце словазлучэнні аднаслоўнымі
адпаведнікамі.
1) страфа з трох радкоў - ….;
2) тэрмін у дваццаць год - …;
3) прызначаны для дваіх - …;
В 5. Замест слоў, змешчаных у дужках, запішыце
фразеалагізм з адпаведным
значэннем:
Зоя Сцяпанаўна з абурэннем прамовіла: “Сярожа,
ты павінен гэта ( добра
запомніць )!”
В 6. Запішыце, як правільна закончыць фразу:
На ўроку настаўнік спытаў…
1) Дваццаць дзвюх вучняў;
2) Дваццаць два вучні;
3) Дваццаць двух вучняў;
4) Дваццаць два вучня.
В 7. Запішыце, у якім жанры рэалізуецца
публіцыстычны стыль:
1) пастанова;
2) заява;
3) паэма;
4) рэпартаж;
5) трагедыя.
В 8. Утварыце ад слова чацвер прыметнік. Запішыце
ў пачатковай форме.
Адказы
А 1 – 1, 3, 5; В 1 – А2, Б4, В2, Г1, Д3;
А 2 – 2, 3, 5; В 2 – акіян;
А 3 – 2, 4, 5; В 3 – каўнер вавѐркавы, лыжы
А 4 – 3, 4, 5; Валодзевы, неба зорнае;
А 5 – 1, 3, 4; В 4 – трохрадкоўе,
А 6 – 1, 2, 4, 5; дваццацігоддзе, двухмесны;
А 7 – 2, 3, 4, 5; В 5 – Зарубіць сабе на носе.
А 8 – 2, 3, 4; В 6 – дваццаць два вучні;
А 9 – 4, 5; В 7 – рэпартаж;
А 10 – 4, 5; В 8 – чацвярговы.
А 11 – 1, 2, 3;
А 12 – 2, 3, 5;
А 13 – 2, 5;
А 14 – 2, 3, 4, 5;
А 15 – 3, 5, 8;